donderdag 29 november 2007

Klusweekend

29 november 2007

Donderdagavond gingen Vera en ik richting Frankrijk. Om kwart over elf kwamen we aan, snel de kachels aan, houtvuurtje en een wijntje.

De volgende dag de eerder gemaakte luiken in de grondverf gezet, wat snoeiwerk gedaan en wat tips opgevolgd van ‘het buurmannetje’ die steevast over het prikkeldraad klimt als hij mij ziet ploeteren in de tuin. Met zijn stok wijst hij de takken aan die ik van de bomen af moet halen. Volgens mij mompelde hij dit keer dat ‘hij het wel een keer zal doen’, maar dat heb ik vaker gemeend te horen, echter zonder ooit resultaat te zien.

Ik moest die dag in ieder geval rond het huis blijven want de maaimachine-reparateur zou de maaier terugbrengen. Natuurlijk niet komen opdagen! Dat gaf me wel de gelegenheid de garage eens een keer (hoe vaak heb ik dat al niet gedaan?) op te ruimen. Met de paar weken oude (dus nieuwe) houtkloofmachine een lading stammetjes gekloofd….tot de olie er uit spoot. Naar de knoppen dus. Gelukkig wel garantie.

Zaterdag de luiken nog een keer geschilderd en het mozaïekwerk dat enkele weken eerder door Vera en haar zussen, Inge en Linda, met nichtje Anouk is gemaakt, gevoegd.

En wie dacht dat de maaimachine-reparateur nu wél was geweest…..vergeet het maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.