woensdag 9 februari 2022

Bomen om door Bruno en de anonieme zus van Corrie!

 ---- Woensdag, 9 februari 2022

Bruno heeft op ons verzoek ook dit jaar weer wat bomen omgehaald. Toen wij er vorige keer waren (in januari) lagen er al 2 stapeltjes hout te wachten om gekloofd te worden. De middag nadat wij weer richting Nederland gingen bleek Bruno wederom gewapend met kettingzaag langs te zijn gekomen om verder te gaan met de bomenkap. Blijkbaar is hij erg enthousiast geworden en is behoorlijk rigoreus aan de gang gegaan. Het fijne weten we nog niet omdat we er volgende week pas weer een kijkje gaan nemen, maar een indruk hebben we al wel omdat hij wat foto's gestuurd heeft.
Ik schrok eerst best wel van de behoorlijke kaalslag. Het kan echter deels mijn eigen schuld zijn, want toen Bruno en ik van het najaar een rondje door het bos maakten wees ik hem de door mij gemarkeerde bomen aan. Daarbij gaf ik ook aan dat als hij bomen zag die echt wel om moesten dat hij dan zijn gang kon gaan. In ieder geval mocht de hoge populier achter het huis weg. Enigzins jammer, want hij was best mooi, maar populieren zijn hoog en niet zo sterk en mocht een of andere storm een flinke poging wagen zou-ie natuurlijk net de verkeerde kant op kunnen vallen, richting het huis. Dus een voortijdig einde van de populier werd beslist. De rij bomen tussen de speeltuin en het bos konden best wel weer een snoeibeurt hebben, maar dat ze helemaal geknot zou worden had ik niet verwacht. Ook de boom op de hoek bij het zwembad is van alle takken ontdaan en daarvan weet ik zeker dat ik dat niet gezegd heb. In de linkerhaag stonden vrij dicht bij de hooischuur ook wat doorgeschoten bomen. Nou....doorgeschoten zijn ze nu niet meer! 😁Kortom: het ziet er allemaal behoorlijk kaal uit. 


En....gisteren kreeg ik weer wat foto's toegemaild. Corrie, de storm die naar mijn mening een veel te vriendelijke naam heeft en vorige week ons land teisterde, lijkt een tot dusverre anonieme zus te hebben die lekker boven Frankrijk te keer is gegaan. Van de stal tegenover het huis is een rij dakpannen los gekomen. Ik wist dat dat allemaal al niet zo stevig meer vast zat en het lag ook al in de planning om dat van de zomer aan te pakken. Maar Bruno heeft nu Mr. Dourlens ingeschakeld die binnenkort een kijkje komt nemen en het waarschijnlijk zal oplossen. Nu liggen de pannen nog op het dak, maar als we te lang wachten is een zuchtje wind voldoende ze naar beneden kapot te laten kletteren op de harde stenen vloer. 

En ook een grote boom in de heemtuin is, zoals ik op de foto meen te zien, gescheurd en omgegaan. Volgens mij net langs 'De Keet', het speelhuis met glijbaan dat ik voor de kleinkinderen heb gemaakt. Een beetje geluk dus! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.