vrijdag 5 april 2019

De behangklus (deel II)

---- Vrijdag, 5 april 2019

Toen we vanmorgen opstonden piepte de zon al een beetje door de kiertjes van de rolluiken. Toen we ze aan de voorgevel open deden zagen we dat aan de overkant een paard en 2 ezels rustig stonden te grazen. Vermoedelijk zijn dat de dieren van Elisabeth Taylor (nee, niet de èchte!), de Engelse dame die zo'n 2 jaar geleden een stukje verderop is komen wonen.

Veel tijd gunde ik me echter niet want de voorgevel moest nog behangen worden. Dus vlug een ontbijtje weggewerkt en aan de gang gegaan. 3 tot 3,5 uur later kon ik de behangtafel en de andere behangspullen weer opruimen. De eetkamer is weer klaar!


Vera ging eerst boodschappen doen en na terugkomst is ze de keuken gaan 'uitmesten'. Na de lunch zijn we beiden de tuin in gegaan. Vera heeft wat uienbolletjes geplant, de Begonia's opgepot, wat knip- en snoeiwerk gedaan en de heemtuin van afgewaaide takken ontdaan. Ik heb wat terrassen aangeveegd. de vuurschalen in de tuintafel van gasflessen voorzien en uitgetest en uiteindelijk een drietal insectenhotelletjes bij de andere aan de stal tegenover het huis opgehangen.

Twee weken terug lagen er nog 3 merel-eitjes in het nest op het spiegelkastje op het achterterras. Nu zijn er af en toe 3 snaveltjes te zien, hongerig afwachtend tot pa of ma merel ze op een insect of wurm komen trakteren. Toen ik een foto maakte lag het vogelkroost er rustigjes bij.

Toen ik vanmiddag ook even wat spullen naar de zolder ging brengen zag ik dat op een aantal plekken de folie was losgekomen. Morgen dus maar 'de zolder op', maar gelukkig lijkt het niet echt een langdurende klus.

---- Zaterdag, 6 april 2019

Vanmorgen ben ik zoals gepland de zolder op gegaan om de los gewaaide folie weer vast te nieten. Het was wat meer klus dan ik dacht omdat er ook nog een behoorlijk stuk los hing dat ik gisteren niet heb gezien.

Vera is weer aan de schoonmaak gegaan en na het vastnieten van de folie ben ik wat gaan opruimen en heb allerlei niet noemenswaardige klusjes gedaan. Na de lunch heb ik de bosmaaier erbij gepakt en de helling aan de straatkant en de nodige graskantjes gefatsoeneerd. Ik ben er nog lang niet mee klaar want eigenlijk is het gewoon te veel (lees: vermoeiend) om achter elkaar te doen.

Halverwege de middag vonden we het welletjes en hebben plaatsgenomen op het kippenterras. Terwijl we daar zaten bedacht Vera dat we nog de nodige hangplanten moeten kopen om de boel verder op te fleuren. Ik was het alweer vergeten, maar Vera herinnerde zich dat we van Ruud en Marja een keer een 'hangkip' hebben gekregen. De plek waar die moest komen was zo bepaald en ook het bevestigen was, heel toepasselijk 'een eitje'. Nu nog een plant eraan!

Morgen zien we wel verder....

---- Zondag, 7 april 2019

We zijn weer thuis! Net als de vorige keer was het weer helaas ook dit weekend niet helemaal zoals voorspeld was. Vrijdag en zaterdag gingen nog, maar vanmorgen begon het droog en daarmee was alles wel gezegd. Een beetje somber en een beetje nevelig weer, geen zon :-(. Rond lunchtijd ging het wat miezeren wat vervolgens overging in een aardig regenbuitje. Auto dus inladen in de regen :-(.

Toch is het wel een lekker en productief weekend geweest. De eetkamer is weer pico bello en alles is weer brandschoon. Met Pasen gaan we weer en blijven dan de hele week.
Voordat we weg gingen heb ik nog even een snelle check gedaan bij de familie Merel, want de kans is groot dat het jonge spul is uitgevlogen als we weer terug zijn.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.