donderdag 20 november 2014

Een weekendje 'inhaalslag'.

---- Donderdag, 20 november 2014

Vorige keer ben ik vanwege de inbraak nagenoeg niet tot de toen geplande klusjes gekomen en daarom nu een weekendje 'inhaalslag'. Aanvankelijk zou zwager René met me meegaan maar helaas belde hij gisteravond af vanwege drukke werkzaamheden. Jammer, maar bijkomend voordeel was wel dat ik nu op de dag kon gaan rijden in plaats van 's avonds. Op de dag rijden is, zeker met een aanhanger vol tuinhout, veel prettiger. Ik vertrok rond 10.30u, net na de files, en ondanks de noodzakelijke sanitaire- en snackstop bij Ome Donald aan de grens was ik even voor halfvijf binnen. De vorige keer vergeten mandarijntjes heetten me van harte welkom....ze waren groen van blijdschap!

Het is een beetje waterig koud en ook de weersverwachting is naar beneden bijgesteld. Als de weerberichten kloppen regent het morgen, maar klaart het zaterdag weer helemaal op. We gaan het afwachten en hoe dan ook....ik heb een hele lijst met klusjes.

---- Vrijdag, 21 november 2014

Toen ik gisteravond laat nog eens keek naar het weerbericht zou het opeens zonnig worden, maar vanmorgen gaven ze juist weer regen aan. Nogal wisselvallig in de voorspellingen, maar.... vanmorgen geen regen en vanmiddag kwam de zon door en dat maakte het meteen lekker weer (voor de tijd van het jaar natuurlijk).

De vaatwasser staat weer op zijn plaats, de plint onder de kastjes zit op z'n plek en de aanhanger is leeg, de geraniums zijn gesnoeid en zijn met de oleanders in het atelier gezet om te overwinteren.








Paddenstoelen staan weer overal in de tuin, met name in het bos en zelfs op een plek waar ik ze niet had verwacht en zeker liever niet zie....op een paal van het terras achter het kippenhok. Weer een klus voor de to-do-list, want dit gaat erg snel ben ik bang.... :-(.

De kerstboom heb ik ook alvast maar van zolder gehaald en zelfs al opgetuigd. Scheelt me weer in december!

---- Zaterdag, 22 november 2014

Na het boodschappen doen vanmorgen ging prompt het zonnetje schijnen en dat maakte het voor de rest van de dag zeer aangenaam. Misschien was dat ook de reden dat ik niet echt op gang kwam....maar gelukkig heb ik toch nog de nodige, met name kleine, klusjes gedaan ;-).

De aanhanger moest nog op zijn standaardplek gezet worden en daarom moest Betsy even van haar plek af. Hoopvol en vol goede moed wilde ik starten en een paar minuten later liep ik gewapend met steeksleutels en acculader onder de armen weer naar Betsy terug. Lege accu! Ze ligt nu aan het stroom-infuus. Morgen nog maar even een poging wagen.

In de brievenbus trof ik een brief van de verzekeringsmaatschappij aan betreffende de gestolen goederen. Zoals het een echte verzekeringsmaatschappij betaamt viel dit nu nèt niet onder de dekking. Als ik het goed begrepen heb zijn goederen in stallen alleen verzekerd als de stal vanuit het huis toegankelijk is?!? Ze betreurden het dat ze me geen positief bericht konden geven....ja ja!

Gelukkig heb ik de goederen met mijn Visa-kaart betaald en Visa geeft 180 dagen garantie na aankoop op verlies, diefstal en beschadiging. Dus ga ik daar alsnog proberen te claimen.

Voor de rest zit het er zo'n beetje op, morgen nog even wat 'rest'-klusjes en dan richting huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.